microsoft logo 2015Jak usprawnić pracę zespołu – to pytanie, na które najprawdopodobniej każdy menedżer szuka na co dzień odpowiedzi. A tylko dobry lider potrafi zmotywować grupę ludzi, aby osiągnąć 110%, nie pracując więcej czy ciężej, tylko sprytniej! Chciałbym przedstawić 4 obszary, w których istnieją już rozwiązania wspomagające pracę działów handlowych. Microsoft Dynamics 365 i sztuczna inteligencja tworzą tam zgrany tandem.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Dynamics 365 nikomu przedstawiać nie trzeba – jest to kompleksowa platforma do zarządzania przedsiębiorstwem oraz relacjami z kontrahentami. I to na tych relacjach się dziś skupimy i poruszymy 4 obszary, które wspiera AI:

Inteligentne boty

Jak pokazuje Gartner, 85% spraw które są zgłaszane przez użytkowników, może rozwiązać bot! Ogromny potencjał drzemiący w modelach sztucznej inteligencji zastępuje pracowników w najbardziej typowych zadaniach jak odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania, pomoc w rozwiązywaniu najbardziej typowych zdarzeń reklamacyjnych czy pomoc w złożeniu spraw nietypowych. Przykładem klienta, który wykorzystuje zarówno możliwości jakie daje Microsoft Dynamics 365 oraz AI to Macy’s, gdzie podróż klienta jest wspierana przez asystenta na każdym możliwym etapie – od zakupu i dostarczaniu spersonalizowanych produktów, przez etap kupowania i ewentualnych reklamacji oferując konwersacyjne doświadczenie, gdzie w każdej chwili może zostać dołączony agent.

Segmentacja klientów

Segmentacja klientów od dawna sprawiała ogromne problemy. Temat wydaje się prosty – w jaki sposób podzielić skończoną grupę klientów na X koszyków i zaoferować im spersonalizowane produkty na bazie ich preferencji. Natomiast dynamizm zmian zachowań klientów, zmiana sposobu robienia zakupów (a nawet zmiana zachowań konsumenckich) sprawia, że segmentacja powinna odbywać się niemal w czasie rzeczywistym. Najlepszym przykładem doskonałego wykorzystania możliwości sztucznej inteligencji w segmentacji klientów jest rozwiązanie firmy Synerise, które bada wszystkie możliwe zachowania klientów (zarówno w internecie jak i offline), twarde dane zakupowe pochodzące z systemu Dynamics 365, a następnie przetwarza te dane, a następnie dostarcza w najbardziej spersonalizowany z możliwych sposób, czyli indywidualnie.

Lead scoring

Dobry dyrektor handlowy wie, że nie należy się skupiać na całym portfolio klientów, a jedynie na tych, którzy rzeczywiście przynoszą nam zysk (w myśl zasady Pareto 80/20). Taka sama zasada dotyczy naszych potencjalnych klientów – nie należy skupiać się na takich, którym poświęcamy dużo czasu, a finalnie w ogóle nie zostają naszymi klientami. W tym konkretnym przypadku sztuczna inteligencja monitoruje nasze aktywności (kontakty z potencjalnym klientem) i dostarcza kolejne najlepsze kroki, zapisując wszystko w systemie Dynamics 365.

Social Selling

Od jakiegoś czasu temat sprzedaży społecznościowej stał się gorącym tematem. I to nie tylko w kontekście zmian regulacji prawnych RODO, ale przede wszystkim dzięki możliwości dotarcia do ogromnego grona potencjalnych klientów poprzez media społecznościowe, system rekomendacji czy poleceń. Dane pochodzące z systemu Dynamics 365 w kombinacji z danymi z mediów społecznościowych oraz modelami sztucznej inteligencji tworzą silnik rekomendacji niezbędny każdemu handlowcowi.

Źródło: www.microsoft.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top