System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
MICROSOFTInter Cars SA, drugi co do wielkości dystrybutor części samochodowych na rynku europejskim i ósmy na świecie, z obrotami na poziomie ok. 10 mld PLN rocznie i niemal 30 proc. udziałem w rynku, konsekwentnie realizuje strategię migracji do modelu chmury w kolejnych obszarach. Kluczowy system biznesowy SAP Hybris został przeniesiony do Microsoft Azure. To pierwsza tego typu migracja w Polsce.

Realizacja każdego projektu generuje koszty dla organizacji. Praktycznie zawsze istnieją koszty wewnętrznych zasobów dedykowanych do realizacji projektu, ale wiele projektów wymaga też zakupu określonych towarów lub usług z poza organizacji.

microsoft logo 2018Konieczność ograniczenia kontaktów społecznych wywołana pandemią COVID-19 wymusiła przyspieszenie procesów cyfryzacji w PKO Banku Polskim. To widocznie wpłynęło na zmianę modelu podstawowych mechanizmów w organizacji i wprowadzenie na ogromną skalę m.in. pracy zdalnej, komunikacji na odległość. Tylko w ciągu 2 miesięcy, w banku zainstalowano Microsoft Teams na ponad 10 000 komputerach oraz 3000 telefonach. Otwarcie na tak kompleksowe rozwiązania czy usługi chmurowe mocno wpływają na budowę istotnych przewag konkurencyjnych PKO Banku Polskiego.

logo proalpha 2018Mając 20 pracowników i przyjazną atmosferę w siedzibie głównej w Bawarii, Neumüller, ekspert w dziedzinie szlifowania, może być uznany za dobrze prosperującą firmę rodzinną. Neumüller może jednak pochwalić się o wiele lepszymi danymi – jest przedsiębiorstwem o wysokim stopniu zaawansowania technologicznego, które produkuje wiertła i frezy o różnych kształtach i rozmiarach oraz szlifuje je zgodnie z wymaganiami klientów. Jednym z najważniejszych osiągnięć produkcyjnych firmy Neumüller jest aplikacja Industry 4.0, która umożliwia komunikację produktów z systemem ERP.

microsoft logo 2018We Wrocławiu, stolicy Dolnego Śląska, mieszka ponad 600 000 ludzi. Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Jerzego Gromkowskiego z dnia na dzień przeorganizował cały dotychczasowy model pracy. Z 18 oddziałów tylko 2 były zakaźne. W marcu to one pojawiły się w centrum uwagi. Lekarze, pracownicy administracji oraz działu IT potrzebowali zaledwie 2 tygodni, by zdalnie kontaktować się miedzy sobą, a przede wszystkim – diagnozować i leczyć zakażonych koronawirusem pacjentów.

vendo erp logoFirma DO-MET na co dzień zajmuje się obróbką metali, toczeniem i frezowaniem. Działa na rynku od 1996 roku, ale to rok 2018 był rekordowym rokiem jeśli chodzi o liczbę zamówień i sprzedaż. W ostatnim czasie firma pozyskała nowych klientów i została rozpoczęta produkcja elementów do wydobycia ropy naftowej i gazu z dna morskiego, a także dla przemysłu kolejowego. Dlatego też firma DO-MET zdecydowała się na wdrożenie VENDO.ERP, bo rozwój i optymalizacja jest w centrum uwagi firmy.

proALPHA POLSKAVENJAKOB Maschinenbau GmbH & Co. KG z Rheda-Wiedenbrück już od ponad 50 lat na kartach historii zapisuje się jako przedsiębiorstwo realizujące swoją misję z sukcesem. Firma produkuje dopasowane do potrzeb klienta systemy powlekania powierzchni, filtry powietrza wylotowego i przenośniki taśmowe. Do usprawniania procesów produkcyjnych i biznesowych wykorzystuje system proALPHA. Dzięki 65% udziałowi w eksporcie i dużej sile innowacji, przedsiębiorstwo średniej wielkości jest liderem w branży. Rozwiązanie ERP proALPHA spełnia specyficzne wymagania VENJAKOB i jest istotne dla dalszego rozwoju firmy.

Nowe standardy rachunkowości, takie jak MSSF 17, wprowadzają innowacyjne podejście do wyceny usług ubezpieczeniowych oraz niosą znaczące zmiany w kwestii raportowania finansowego firm z tego sektora. Jednym z największych wyzwań, które stoi przed tą branżą, jest dostosowanie systemów IT i procesów księgowych do nowych norm. Wsparciem dla przedsiębiorców z sektora finansowo-ubezpieczeniowego mogą być dedykowane funkcje dodatkowe w platformie S/4HANA.

W 2019 roku Grupa Żywiec, jeden z największych i jedyny notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie producent piwa w Polsce, poszerzyła swoje portfolio o browary Namysłów oraz Braniewo. W ramach wdrożenia, przeprowadzonego przez Gavdi, polegającego na standaryzacji wewnętrznych procesów, pracownicy browaru w Namysłowie po przejściu do Grupy Żywiec oraz pracownicy browaru w Braniewie w ramach nowej spółki, dołączyli do elektronicznego systemu zarządzania kadrami i płacami Grupy Żywiec, który oparty jest na rozwiązaniu SAP HCM i autorskich produktach Gavdi.

Szybkość działania, zaawansowane technologie i dostęp do danych – to czynniki, które znacznie wspierają przedsiębiorstwa we wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju. Jeden z liderów produkcji opakowań kosmetycznych – Quadpack, przy wsparciu technologicznych rozwiązań od SAP produkuje lepiej, efektywniej i z większą korzyścią dla środowiska.

W ciągu kilku lat swojej działalności agdmaster.com, sklep internetowy z Krakowa rozwinął się z lokalnego biznesu w jednego z czołowych graczy rynku e-commerce w swojej branży. Firma osiągnęła to dzięki rozwojowi własnych kanałów sprzedaży – sklepu internetowego oraz biura w Krakowie – a także na skutek ekspansji poprzez sprzedaż w takich kanałach dystrybucji, jak Allegro czy Arena oraz wyjściu na rynki zagraniczne poprzez sprzedaż na eBay czy Amazon. W efekcie liczba transakcji zaczęła sięgać poziomu 3 tys. dziennie.

logo proalpha 2018Mając 20 pracowników i przyjazną atmosferę w siedzibie głównej w Bawarii, Neumüller, ekspert w dziedzinie szlifowania, może być uznany za dobrze prosperującą firmę rodzinną. Neumüller może jednak pochwalić się o wiele lepszymi danymi – jest przedsiębiorstwem o wysokim stopniu zaawansowania technologicznego, które produkuje wiertła i frezy o różnych kształtach i rozmiarach oraz szlifuje je zgodnie z wymaganiami klientów. Jednym z najważniejszych osiągnięć produkcyjnych firmy Neumüller jest aplikacja Industry 4.0, która umożliwia komunikację produktów z systemem ERP.

uncZastanawiasz się jakie możliwości daje nasz system? Chcesz być na bieżąco z nowymi funkcjonalnościami systemu Plus Workflow? Poszukujesz nowych rozwiązań, aby rozbudować swoją platformę Workflow? Teraz wszystko jest dostępne online w naszym sklepie. Możesz dokonać zakupu modułu, sprawdzić jak działają nasze wtyczki, dokonać kalkulacji, zamówić i czekać jedynie na realizację zamówienia. Wszystko łatwo i szybko na naszej stronie.

sentelogo 120Firma Logbox, operator logistyczny ze stolicy Dolnego Śląska, skutecznie usprawnił zarządzanie w magazynie wysokiego składowania, wdrażając dedykowane rozwiązanie firmy Sente. Współpraca zaowocowała stworzeniem systemu, dopasowanego do specyfiki i potrzeb firmy Logbox, co bezpośrednio przełożyło się na zwiększenie wydajności pracy w magazynie.

praoALPHA PolskaWesemann to jeden z wiodących producentów sprzętu laboratoryjnego w Europie. Firma zatrudnia ponad 200 pracowników i wytwarza najwyższej klasy sprzęt dla laboratoriów i naukowych przestrzeni roboczych, a także zaawansowane systemy ochrony stanowisk pracy. Klientami firmy są podmioty działające w branży spożywczej, farmaceutycznej, petrochemicznej oraz zajmujące się biotechnologią i badaniami. Wesemann używa systemu proALPHA ERP do kontrolowania prowadzonych procesów biznesowych. Z kolei w zakresie produkcji bazuje na proALPHA Advanced Planning and Scheduling, co zapewnia odpowiednią ilość materiału w odpowiednim czasie z odpowiednimi narzędziami i pracownikami. Dzięki temu firmie Wesemann udało się znacznie zredukować zapasy.

Globalna walka z koronawirusem przełożyła się na rynek gastronomiczny. Funkcjonowanie restauracji zostało ograniczone do serwowania dań w dowozie lub na wynos. Wiele z nich jest zamawianych online. Dynamiczny wzrost tego segmentu rynku HoReCa determinuje konieczność rozwoju narzędzi usprawniających kwestie m. in. rozliczeń pomiędzy platformą do zamawiania posiłków, a restauracją realizującą zamówienie. Rozwiązania SAP wspierają światowego lidera w usprawnieniu procesu rozliczeniowego z partnerami i lepszej obsłudze klientów.

logo proalpha 2018C.A. PICARD to firma o długiej tradycji, która produkuje i dystrybuuje na całym świecie precyzyjnie wykonane części z metali ciężkich. Elementy produkowane w działach technologii płyt i technologii wytłaczarek są wykorzystywane w różnych dziedzinach oraz gałęziach przemysłu. C.A. PICARD wykorzystuje system proALPHA w swoich dwóch zakładach zlokalizowanych na terenie Niemiec. Dzięki temu przeprowadzane w firmie procesy są wydajne i niezawodne, a cały łańcuch tworzenia wartości jest kontrolowalny na każdym etapie jego realizacji. Szczególnie duże korzyści dla przedsiębiorstwa przynosi zastosowanie modułu Workflow Management.

Opisany poniżej przykład wdrożenia systemu FlexiReporting jednoznacznie pokazuje, iż rozwiązanie to może być z powodzeniem wykorzystywane przez firmy realizujące kontrakty budowlane do monitorowania realizacji planów oraz rentowności prowadzonych kontraktów. Tym konkretnym przypadku Klientem jest firma specjalizująca się w projektowaniu oraz instalacji specjalistycznych instalacji gaśniczych. Przedsiębiorstwo realizuje długoterminowe kontrakty budowlane, dostarczając specjalistyczne rozwiązania największym obiektom przemysłowym i komercyjnym, a także realizuje zlecenia prefabrykacyjne na rzecz klientów zewnętrznych oraz świadczy usługi w zakresie serwisu.

Każda organizacja ma swoją specyfikę i potrzebuje indywidualnego podejścia. Dobrze pokazuje to przykład polskiej grupy z branży farmaceutycznej i wyzwania z jakimi się ona mierzyła w temacie zamknięcia miesiąca księgowego.

vendo erp logoWdrożenie VENDO.ERP w firmie CDM - jest jednym z największych dostawców folii opakowaniowych dla branży opakowań giętkich w Polsce i Europie Centralnej, usprawniło między innymi obieg dokumentów, zautomatyzowało obieg dokumentów księgowych, usprawniło pełną obsługę magazynu, zautomatyzowało przenoszenie danych pomiędzy różnymi systemami, ale przede wszystkim wdrożenie jednego systemu ERP – VENDO.ERP zdecydowanie usprawniło procesy produkcyjne w całej organizacji.

proalpha logo 2018Przy planowaniu produkcji coraz częściej natrafiamy na problem połączenia optymalnego harmonogramu produkcji z jak najbardziej efektywnym rozmieszczeniem detali na dostępnych w przedsiębiorstwie formatach blach. Istotne jest więc, by znaleźć sposób na zarządzanie produkcją z pomocą odpowiednich narzędzi. W tym artykule pragniemy przybliżyć kwestię, w jaki sposób system ERP proALPHA, zintegrowany z narzędziami do nestingu, może pomóc nam w zarządzaniu rozkrojem blach oraz w optymalizacji wykorzystania materiałów.

comarchLavard – polski producent odzieży damskiej i męskiej – stawia na zintegrowaną platformę systemów do zarządzania przedsiębiorstwem Comarch ERP. Rozwiązania zostały wdrożone w sieci sklepów w całej Polsce i wspierają obecnie firmę w procesach handlowych, a także obsługują sprzedaż w sklepie internetowym.

enova365 20162015 roku Stacja Hodowli i Unasieniania Zwierząt zdecydowała się na wdrożenie zintegrowanego systemu enova365 w obszarze Kadr Płac i HR oraz Księgowości oraz Handlu i Magazynu. Zakupione moduły pozwoliły zmniejszyć koszty w przedsiębiorstwie oraz usprawnić przepływ informacji w dziale księgowym i handlowo-magazynowym, jakiej możliwości nie dawał poprzedni system.

Deutsche Telekom przekształca swoje systemy IT, aby przyspieszyć rozbudowę swojej sieci i poprawić logistykę. Beneficjentami rozwiązań wprowadzanych wspólnie z SAP będą klienci operatora, którzy zostaną po prostu dużo szybciej obsłużeni.

proalpha logo 2018G+H Marine GmbH z siedzibą w Hamburgu zajmuje się projektowaniem wnętrz statków, izolacjami i systemami HVAC. Podstawowym przedmiotem działalności jest dostarczanie i instalacja systemów technicznych i modułów dla statków wycieczkowych, platform morskich, promów i okrętów morskich.

BSC Drukarnia Opakowań S.A. jest jednym z wiodących dostawców opakowań z tektury i papieru na polskim rynku. Historia powstania spółki sięga roku 1991, kiedy to dwaj bracia Marian i Janusz Schwark wraz z Arkadiuszem Czyszem zawiązali spółkę i utworzyli zakład poligraficzny BSC S.C., który w roku 1999 został rozszerzony o BSC Drukarnia Opakowań S.A. Aktualnie spółka posiada dwa wyspecjalizowane zakłady produkcyjne w Poznaniu i zatrudnia ponad 400 pracowników.

logo proalpha 2018BBR Verkehstechnik GmbH, wraz ze swoimi 200 wykfalifikowanymi pracownikami, produkuje innowacyjne systemy i komponenty elektroniczne dla przemysłu kolejowego. Portfolio firmy zawiera systemy kontrolne oraz ostrzegawcze, oraz zaawansowane systemy do zarządzania pociągiem. Dzięki wsparciu ze strony proALPHA, przedsiębiorstwo doskonale przetwarza dużą ilość niestandardowych zamówień małoseryjnych, przy jednoczesnym uzyskaniu wysokiego poziomu integracji poziomej i bezproblemowego dopasowywania oferowanych rozwiązań do potrzeb klientów.

Celem projektu było zbudowanie systemu analizy danych HR, wspierającego kadrę zarządzającą oraz managerów firmy, w podejmowaniu kluczowych decyzji, związanych z zarządzaniem ludźmi. Aplikacja Qlik Sense HR miała być źródłem wiedzy w zakresie obszaru HR, dotyczącej m.in.: urlopów, podwyżek, uprawnień pracowników, wynagrodzeń, wskaźników retencji i rotacji, stażu pracy czy też strukturze zatrudnienia w Securitas w Polsce.

Holding Dr. Max zarządza największymi sieciami aptek w Czechach i na Słowacji oraz największą niezależną od hurtowni siecią aptek w Polsce. W skład grupy wchodzi ponad 2000 aptek zlokalizowanych w różnych krajach na terenie Europy. Obecnie sieć Aptek Dr. Max jest stabilnie rozwijającym się biznesem z potencjałem dalszego wzrostu na najbardziej perspektywicznych rynkach. W tym roku cała grupa Penta Investments odnotowała największy wzrost przychodów od 24 lat działalności spółki. Bardzo duży wpływ na wyniki miała właśnie sieć Dr. Max należąca do grupy.

enova365 2016Szukaliśmy rozwiązania, które pozwoli nam pracować w rozproszonej strukturze organizacyjnej oraz wdużej mobilności. Dodatkowo oczekiwaliśmy od oprogramowania czegoś więcej niż podstawowych funkcji księgowych,czy płacowych, tak aby Nasze biuro mogło wdrożyć nowoczesne usługi i tym samym zyskać przewagę konkurencyjną na rynku usług księgowych. Dlatego wybraliśmy system ERP enova365.

oracle 120Stwierdzenie „czas to pieniądz” trąci banałem. Jest ono jednak wyjątkowo aktualne dzisiaj, w epoce cyfryzacji. Umiejętność szybkiego dostosowania się do zmian, to coraz częściej nie tylko kwestia finansów – zysku lub straty, ale być albo nie być dla przedsiębiorstwa.

Back to top