Jak jedna aplikacja wyeliminowa 4 tony papierowych kuponów LPP?

Software house Silky Coders korzystając z technologii low-code zautomatyzował w LPP kilkadziesiąt procesów biznesowych i obiegi kilkuset…

Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Fujitsu jest pierwszym dostawcą IT, który oferuje hiper-wydajne środowisko Nutanix HCI z wykorzystaniem technologii serwerowej opartej na architekturze firmy Intel. Rozwiązanie Intel Select Solutions for Nutanix HCI działające na platformie Fujitsu PRIMEFLEX for Nutanix Enterprise Cloud i zapewnia nowy poziom wydajności dla przedsiębiorstw, które chcą efektywnie wykorzystywać firmowe dane. Pomaga również wyeliminować wyzwania związane z przestojami wywołanymi obciążeniami systemów IT.

Automatyzacja systemów biznesowych (BPA - Business Process Automation) wspiera cyfrową transformację firmy i przyspiesza procesy w niej zachodzące. Według badań Deloitte “Inteligentna Automatyzacja” - od 2018 roku dwukrotnie wzrosła liczba organizacji, które zmaksymalizowały zasięg automatyzacji w swoich placówkach, co więcej BPA z każdym rokiem poszerza swoją skalę o 20%, a najprawdopodobniej do 2024 roku osiągnie wartość 5 miliardów dolarów.

Choć jeszcze niedawno odwiedziny w sklepie były jednym z prozaicznych, codziennych zajęć, dzisiaj okazują się być nie lada wyzwaniem, zarówno dla kupujących, jak i sprzedawców. Obostrzenia związane z bezpieczeństwem sanitarnym sprawiają, że handel musi szybko i elastycznie dostosowywać się do nowych realiów. Jak zatem przestrzegać zasad, jednocześnie zapewniając komfort zakupów klientom? Pomóc może technologia.

Mimo że digitalizacja procesów biznesowych i produkcyjnych jest nieuniknionym etapem rozwoju przedsiębiorstwa, a zarazem wymogiem niezbędnym dla przetrwania na konkurencyjnym rynku, Polska wciąż plasuje się na końcu rankingów przedstawiających poziom cyfryzacji unijnych gospodarek. Wg raportu przygotowanego przez McKinsey & Company we współpracy z Forbes[1], polskie przedsiębiorstwa są średnio o 34 proc. mniej scyfryzowane niż firmy w Europie Zachodniej. Jednym z najmniej zaawansowanych cyfrowo sektorów gospodarki jest przemysł, natomiast obszarem, w którym istnieje zapotrzebowanie na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań jest również rolnictwo.

Precyzyjny plan działania i spójność realizowanych projektów z celami strategicznymi firmy – to najprostsza recepta na skuteczne zarządzanie projektami realizowanymi w dużych przedsiębiorstwach. Choć w teorii nie brzmi to skomplikowanie, praktyka pokazuje, że temat ten jest jednak dużo bardziej złożony i wielowątkowy.

Rok 2020 zdominuje sztuczna inteligencja, która pomoże w pogłębionych analizach i hiperautomatyzacji procesów. AI (Artificial Intelligence) może nawet zostać połączona z eksperymentalną wciąż technologią komputerów kwantowych, w przypadkach wymagających ogromnej mocy obliczeniowej. Nowe technologie sprawią, że znikać będą kolejne miejsca pracy, ale wraz z postępującą transformacją cyfrową pojawią się też nowe zawody. Na sile przybiorą także podnoszone od kilku lat obawy związane z cyfrową etyką oraz prywatnością gromadzonych danych.

System automatyczny w wyznaczony wcześniej sposób wykonuje szereg prostych i powtarzających się czynności. Lecz jeżeli chcemy, aby maszyny uczyły się od otaczającego je świata, analizowały pojawiające się możliwości oraz zagrożenia i na ich podstawie podejmowały decyzje i działania, niezbędne jest wdrożenie systemów autonomicznych. To właśnie one są fundamentem czwartej rewolucji przemysłowej, która już dziś zmienia realia gospodarcze i społeczne na całym świecie.

AR (ang. Augmented Reality - rozszerzona rzeczywistość) to technologia opracowana z myślą o rozrywce, która odważnie wkracza w coraz szersze konteksty i nowe dziedziny. Podobnie jak sztuczna inteligencja (AI), rozszerzona rzeczywistość jest coraz częściej wykorzystywana w przemyśle, w którym ma olbrzymi potencjał, aby zrewolucjonizować procesy produkcyjne, serwisowanie maszyn, logistykę czy szkolenia pracowników. Nie tylko okulary do rozszerzonej rzeczywistości, ale również smartfony i tablety pozwalają na efektywne wdrożenie rozszerzonej rzeczywistości w przemyśle. A to dopiero początek możliwości AR.

oracle 120Banki w Europie Środkowo-Wschodniej przez wiele lat wyprzedzały swoich zachodnioeuropejskich rówieśników pod względem technologii. Ponieważ zaczęły działalność na początku lat 90., nie były obciążone starymi systemami i wykonały duży krok naprzód — zainwestowały w nowe technologie, dzięki czemu stały się szybsze i bardziej przyjazne niż ich bardziej tradycyjni zachodni koledzy.

Czasy banków, w których klienci w kolejkach czekali na obsługę odchodzą w przeszłość. Współcześni klienci oczekują nie tylko niestającego dostępu do swoich pieniędzy, ale też do szerokiej gamy produktów bankowych. Kredyt wzięty w środku nocy przez telefon nie jest niczym niespotykanym. Ubezpieczenie podróżne, lokaty – wszystko to chcemy robić nie wychodząc z domu, nieograniczeni czasem działania banku czy dostępnością konsultantów na infolinii. Chcąc móc spełniać rosnące i wciąż zmieniające się potrzeby klientów banki muszą zmieniać się wewnętrznie i unowocześniać swoją infrastrukturę IT.

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad konkurentami. Jeżeli tak rzeczywiście jest to wygląda na to, że co druga “baryłka z danymi” chociaż wydobyta i gotowa do użycia - nigdy nie zostanie wykorzystana. Zgodnie z najnowszym raportem firmy TRUE Global Research na całym świecie około 55% danych w organizacji jest niewykorzystywane.

ORACLEPrzedsiębiorstwa zawsze musiały dostosowywać się zarówno do szans, jak i zagrożeń związanych ze zmianami technologicznymi. Jednakże obecnie innowacje są wprowadzane w niespotykanym wcześniej tempie. Reagowanie na te zmiany i przygotowywanie się na dalsze zakłócenia rynkowe spowodowane przez nie stało się kluczowym czynnikiem sukcesu dla obecnych liderów biznesowych i politycznych.

Ekspansja sztucznej inteligencji to seria etapów, przez które musi przejść nauka, jak i rynek, aby osiągnąć pełnię możliwości i efektywności. W przypadku nowych technologii rozwój nie sprowadza się jedynie do wzrostu, ale także do pojawienia się nowych form funkcjonowania, dynamicznie kształtowanych przez otoczenie, jak i w odpowiedzi na wyzwania z różnych obszarów, takich jak zdrowie, biznes czy przemysł. Patrząc na rynek IT, a w szczególności na obszar sztucznej inteligencji (SI), można dojść do wniosku, że dwa słowa, które w obecnych czasach opisują go najlepiej to rozwój i dynamika.

Dwóch na trzech europejskich producentów nie potrafi wykorzystać danych i wniosków generowanych przez inteligentne fabryki w celu usprawnienia procesu decyzyjnego – wynika z najnowszych badań opublikowanych przez Fujitsu. Pomimo powszechnej zgody, że zastosowanie cyfrowych technologii fabrycznych może przełożyć się na zwrot z inwestycji, większość wytwórców nie korzysta w pełni z tej szansy.

bpscPonad 40% z nas ma codziennie do czynienia ze sztuczną inteligencją, ale tylko co druga osoba jest w stanie wytłumaczyć czym w ogóle ów termin właściwie jest, podaje firma Entrata. Być może dlatego coraz częściej zdarza się, że zaawansowane algorytmy zaskakują ludzi swoimi wnioskami, a przecież to syntetyczna inteligencja stworzona przez człowieka. To, że nie rozumiemy SI, nie oznacza jeszcze, że katastroficzna wizja o Terminatorze może stać się rzeczywistością.

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie, że zachodnie przedsiębiorstwa już aktywnie korzystają, bądź też w najbliższym czasie zaczną korzystać z dobrodziejstw tej technologii. Jednocześnie, w momencie, w którym biznes całego świata podlega stopniowej cyfryzacji, w Polsce wciąż niewiele firm decyduje się na inwestycje w takie rozwiązania.

bpscDane z raportu Allied Market Research mówią wprost – Internet Rzeczy to przyszłość przemysłu. Z roku na rok, przybywać będzie maszyn, które same będą komunikować się ze sobą. Rosnąca liczba smart urządzeń sprawia, że za 4 lata wartość rynku Przemysłowego Internetu Rzeczy (IIoT), wyniesie blisko 200 mld dolarów. To niemal 50 mld dolarów więcej niż jego obecna wartość.

Każda organizacja, która nie chce pozostać w tyle, inwestuje dziś w sztuczną inteligencję, jednak mało która robi to w przemyślany sposób - informuje IDC. Lipcowe badania przeprowadzone na grupie niemal 2500 organizacji wskazują, że zaledwie 1 na 4 firmy, które już stosują rozwiązania sztucznej inteligencji, posiada opracowaną strategię SI dla całego przedsiębiorstwa. Jednocześnie połowa badanych organizacji postrzega wdrożenie tej technologii jako priorytet.

Teta UNIT4 BUSINESSAsystenci w strukturach biznesowych istnieją od początku dziejów przedsiębiorczości. Do tej pory stanowili dobro luksusowe, które przysługiwało tylko najważniejszym pracownikom w firmie i kadrze zarządzającej. Wszystko wskazuje jednak na to, że niedługo każdy szeregowy pracownik będzie miał wsparcie w postaci swojego własnego asystenta, który pomoże mu w organizacji pracy, odnotuje wyjazdy służbowe czy złoży wniosek o urlop lub nowego laptopa. Mowa tu oczywiście o chatbotach – wirtualnych asystentach dla biznesu.

Cisco ogłosiło innowacje w oprogramowaniu, zaprojektowane w celu ułatwienia zarządzania i zabezpieczania sieci. Ponieważ obecnie firmy w coraz większym stopniu inwestują w technologie cyfrowe, zespoły IT muszą podołać rosnącej liczbie zadań. Aby odciążyć specjalistów IT i umożliwić im skupienie się na wdrażaniu innowacji, Cisco zaprezentowało nowe funkcjonalności wykorzystujące technologie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.

snt logo 2018Decydując się na outsourcing procesów IT w firmie, należy wziąć pod uwagę szereg czynników, które pozwolą nam na rzetelną ocenę dostawcy usług serwisowych. Kluczowe jest odpowiednie przeanalizowanie naszych potrzeb i dobranie optymalnego dla nas modelu współpracy z zewnętrznym podmiotem.

Software house to inna nazwa przedsiębiorstwa zajmującego się tworzeniem oprogramowania. Współcześnie takie firmy, tworząc rozwiązania IT, dużą wagę przywiązują do analizy procesów i potrzeb biznesowych klienta, tworzenia specyfikacji funkcjonalnej, testowania aplikacji oraz jej integracji z innymi systemami. Przedsiębiorstwa z tej branży zajmują się przede wszystkim tworzeniem aplikacji dedykowanych i oprogramowania na zamówienie.

bpscTo już niemal pewne - cyfryzacja wpłynie pozytywnie na rynek pracy. Taki wniosek płynie z raportu Skills Revolution 4.0 firmy ManpowerGroup. W większości badanych państw ludzie mogą być spokojni o swoje stanowiska, ponieważ prawie 90% firm deklaruje, że nie zamierza zmniejszać zatrudnienia w związku z cyfryzacją. W tym gronie są też rodzimi pracodawcy. Jednocześnie Polska będzie jednym z nielicznych krajów w Europie Centralnej, w którym postępująca digitalizacja będzie motywować wzrost zatrudnienia.

Rok 2018 w branży technologicznej potwierdził, że to możliwość wyboru jest dziś wartością najbardziej pożądaną przez biznes. Taki wniosek płynie z obserwacji usług działających w różnych przedsiębiorstwach, sposobów ich uruchamiania oraz docelowych środowisk, do których trafiają. Pojawiają się nowe rodzaje aplikacji biznesowych, które stają się coraz popularniejsze przez rosnące zainteresowanie rozwiązaniami typu blockchain, Internetem rzeczy i systemami sztucznej inteligencji. Aplikacje takie działają na serwerach fizycznych, maszynach wirtualnych i w kontenerach Linksowych znajdujących się w chmurach prywatnych i wielu chmurach publicznych.

Chmury hybrydowe zyskały trwałe miejsce we współczesnej infrastrukturze informatycznej. Model ten ma wiele zalet – przedsiębiorstwa powinny bliżej mu się przyjrzeć przede wszystkim dlatego, że oferuje większe pole manewru. Do niedawna możliwości i funkcjonalności do tworzenia nowych rozwiązań raczej się wzajemnie wykluczały. Pojawiały się dylematy typu: czy samodzielnie stworzyć aplikację w oparciu o własne zasoby, czy raczej zdecydować się na outsourcing architektury i skorzystać z usług zewnętrznego dostawcy? Czy warto zakupić aplikację w modelu SaaS, a może umieścić wszystkie systemy w chmurze publicznej?

unit4 logoPomoc resortu finansów w sporządzaniu rocznych sprawozdań w nowej, wymaganej formie otrzymały tylko przedsiębiorstwa osób fizycznych. Firmy wpisane do KRS z elektroniczną wysyłką muszą sobie radzić same.

Aplikacje stanowią podstawę funkcjonowania biznesu. Dane, którymi jest zasilane oprogramowanie, stanowią realną, policzalną walutę gospodarki cyfrowej. Aktywa tego rodzaju mogą kreować wzrost wartości firmy, ale też przyczynić się do jego obniżenia. Kapitał przedsiębiorstwa opiera się dziś na kapitale aplikacji.

microsoft logo 2018Od prawie 30 lat pracuję w biznesie informatycznym – w branży do niedawna mało kobiecej. Z ciekawością obserwuję, jak ta sytuacja gruntownie się zmienia na lepsze. Uważam, że IT to wyjątkowa dziedzina, bez której trudno wyobrazić sobie obecną rzeczywistość zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Przenika ona obecnie wszystkie dziedziny życia i nie mogłabym sobie wyobrazić, żeby kobiety aktywnie w tym nie uczestniczyły. Zwłaszcza, że jesteśmy obecnie w sercu cyfrowej transformacji, która dotyka wszystkich dziedzin naszego życia.

Jak wynika z danych SAS, ponad 72% organizacji na całym świecie wykorzystuje sztuczną inteligencję w jednym lub kilku obszarach działalności biznesowej. Dzieje się tak, gdyż AI sprawia, że technologia jest w stanie szybciej i bardziej precyzyjnie reagować na potrzeby klientów oraz pomaga zapewnić wyższy poziom świadczeń w przypadku administracji publicznej. Obecnie trudno wskazać branżę, w której sztuczna inteligencja nie byłaby wykorzystywana choćby w niewielkim stopniu.

Przełomowe innowacje napędzają nieustanny rozwój technologii. Sposób ewolucji dotychczasowego utrwalonego wzoru lub modelu — co historyk naukowy Thomas Kuhn określił mianem „zmiany koncepcji” — będzie warunkował to, kto będzie prosperować, a kto zniknie z rynku. Dzisiejsze przedsiębiorstwa znalazły się w samym centrum transformacji cyfrowej, a zatem kluczowy wpływ na ich długoterminowy sukces będzie miał sposób zarządzania całym procesem transformacji.

unit4 logoNowoczesne usługi dla biznesu w ciągu ostatnich lat stały się gorącym tematem dla wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą usprawnić zarządzanie w swojej organizacji i jednocześnie zmniejszyć koszty utrzymania personelu. Według ostatnich danych z badania międzynarodowej firmy doradczej EY „Rynek outsourcingu w Polsce” co czwarta firma decyduje się na outsourcing procesów biznesowych.

Back to top