BBK wdraża z ANEGIS nowy system ERP - Microsoft Dynamics 365 i wkracza na drogę cyfrowej transformacji

BBK S.A., właściciel marek home&you, Essex i lider w branży artykułów wyposażenia wnętrz, podjął strategiczną decyzję o modernizacji…

Pandora rozpoczyna transformację ERP z SAP

Prognozy raportu Deloitte pokazują, że do 2025 roku za połowę globalnej konsumpcji dóbr luksusowych będą odpowiedzialni millenialsi i…

Rozwój dzięki VENDO.ERP® - So Chic wprowadza nowe możliwości obsługi klienta

CFI Systemy Informatyczne podpisała kontrakt z dystrybutorem bielizny, firmą So Chic na wdrożenie systemu VENDO.ERP®. So Chic Sp. z o.o., ceniony…

Marka odzieżowa PROSTO rozwija sprzedaż wielokanałową z systemami Comarch

Ubrania marki PROSTO można kupić zarówno w sklepach stacjonarnych firm partnerskich, jak i w Internecie, a nawet na imprezach plenerowych,

Hurtownia extraDACH czerpie duże korzyści dzięki informatyzacji

Wdrożenie systemu Comarch ERP XL przyniosło firmie extraDACH oszczędności w wysokości kilku milionów złotych, dzięki optymalizacji pracy…

Agro-Sieć inwestuje w system ERP - Comarch ERP XL

Spółka Agro-Sieć, dostawca efektywnych rozwiązań dla rolnictwa, podpisała umowę z firmą informatyczną Infortes na wdrożenie systemu ERP do…

Previous Next Play Pause

Wybierać dobrze czy długo?

Nowe podejście do wyboru systemu ERP

Z przedłużającym się procesem wyboru systemu ERP są związane konkretne koszty, dotkliwe zwłaszcza dla firm średniej wielkości. Przygotowując firmę do takiego wdrożenia, warto mieć tego świadomość – by koszty wyboru rozwiązania nie skonsumowały nam korzyści, które spodziewamy się osiągnąć dzięki wdrożeniu.

Opanować informacyjny chaos

 czyli spojrzenie na systemy Business Intelligence

Współczesna organizacja prędzej czy później stanie przed dylematem wyboru odpowiedniego systemu wspierającego podejmowanie decyzji. W ostatnich latach można zaobserwować wzrost liczby oferowanych systemów tej klasy. Różnorodność i liczba dostępnych rozwiązań nierzadko nastręcza trudności we właściwej ich ocenie. Poziom świadomości przedsiębiorców na temat tego, czym tak właściwie są systemy Business Intelligence wzrasta, jednak nadal istnieje wiele błędnych opinii i przekonań.

Czy wiesz jak leci… ?

Miałem niedawno przyjemność odwiedzić Kennedy Space Center – amerykański ośrodek lotów kosmicznych na Cape Caneveral. Jedną z wielu atrakcji tego miejsca jest możliwość obejrzenia wiernej repliki promu kosmicznego Explorer. Na kokpicie tego najbardziej skompilowanego urządzenia latającego, jakie zbudował człowiek, zobaczyłem takie same podstawowe instrumenty jakimi posługują się piloci małych jednosilnikowych samolotów.

PC Guard - systemy ERPOptymalizacja użycia kapitału i zwiększanie zysku

 Rozmowa z Łukaszem Tadyszakiem, założycielem firmy Questy – specjalizującej się we wdrażaniu i obsłudze rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw.

PC Guard SA: Często powtarzana jest teza o wzroście efektywności przedsiębiorstw wykorzystujących zintegrowane systemy zarządzania. Czy stosowanie mechanizmów oferowanych przez ERP owocuje rzeczywistym zyskiem, czy może zamieniamy jeden koszt na inny?

Analiza przedwdrożeniowa

Specyfikacja wymagań na oprogramowanie powinna odzwierciedlać potrzeby zamawiającego a nie możliwości dostawcy. Dostawca opracuje dopiero „Koncepcję wdrożenia” czyli odpowie na pytanie "jak poradzimy sobie z wymaganiami zamawiającego" (i czy w ogóle). Czy można wycenić coś co nie istnieje? Tak, nie mając specyfikacji wymagań poproś o ofertę dostawcę gotowego oprogramowania.

Gdzie jest moja sekretarka?

 W okresie wakacyjnym wielu pracodawców zastanawia się, jak sprawić, aby nieobecności pracowników nie dezorganizowały pracy całej firmy. – Postawić na uporządkowanie procesów wsparte systemami IT – mówi Marcel Kasprzak, prezes firmy MIS S.A. – Bez tego nieobecność kluczowych pracowników może wprowadzić duże zamieszanie w naszej firmie, a nawet narazić ją na straty.

Obsługa systemów prowizyjnych w SAP ICM

\"BCCWysoka wydajność działań handlowych to warunek sukcesu przedsiębiorstwa. Sprawne i szybkie naliczanie należnych pracownikom sprzedaży prowizji to ważny czynnik motywujący. SAP ICM może obsłużyć nawet najbardziej skomplikowany system naliczania wynagrodzeń zarówno dla wewnętrznej, jak i zewnętrznej sieci handlowej.


Motywowanie przez wynagradzanie

Utrzymywanie i podnoszenie wydajności pracowni-ków odpowiedzialnych za sprzedaż może być jed-nym ze sposobów na podnoszenie efektywności przedsiębiorstwa. Szczególnie w dobie trudności i spowolnienia gospodarczego ten aspekt jest szcze-gólnie ważny. Nikogo nie trzeba przekonywać, że obok podnoszenia kompetencji najskuteczniejszym sposobem na zwiększanie wydajności jest motywo-wanie poprzez przejrzysty i efektywny system wynagradzania. Uzależnienie wynagrodzenia lub jego części od osiągniętego wyniku może rozbudzić w pracownikach wolę walki o lepszą przyszłość swoją i firmy. Narzędziem, w którym można obsłużyć nawet naj-bardziej skomplikowane i wielopiętrowe systemy naliczania dodatkowych premii i prowizji, jest In-centive and Commission Management (SAP ICM).

Prowizyjne górki i dołki

Dlaczego większość pracowników niechętnie patrzy na system prowizyjny? Jeśli ruchomy składnik wynagrodzenia stanowi większość wynagrodzenia, poważnym minusem dla pracownika jest brak możliwości przewidzenia, ile tak naprawdę zarobi. Problemem mogą okazać się także okresowe, przewidywalne spadki produktywności występujące w przedsiębiorstwach, których produkty lub usługi charakteryzują się sezonowością. Można sobie wyobrazić przedstawiciela handlowego firmy produkującej lody, który z radością myśli o okresie wakacyjnym, natomiast z przerażeniem patrzy na perspektywę prowizji wypłacanej zimą.

SAP ICM pozwala rozwiązać tego typu problemy. Można np. uzgodnić z pracownikiem gwarantowaną wypłatę na poziomie 500 złotych.

Jeżeli np. w kwietniu wypracowałby 400 złotych, a w ciepłym maju już 700, to otrzymałby odpowiednio 500 i 600 złotych, ponieważ system skompensowałby 100 złotych premii majowej na pokrycie braku wystarczającego wykonania w kwietniu.

W większości przedsiębiorstw stosowany jest mieszany system wynagrodzeń – stałe wynagrodzenie podstawowe plus prowizja, której warunki reguluje obowiązujący w firmie regulamin lub indywidualne ustalenia z pracownikiem, zawarte w jego umowie o pracę. Narzędzie ICM może obsłużyć także taki wariant, gdzie pewna kwota będzie zagwarantowana niezależnie od wyników pracownika. Można także zagwarantować pewien poziom wynagrodzenia bez wspomnianego wcześniej potrącania w następnych okresach.

Na przykład nowym pracownikom przez kilka pierwszych miesięcy pracy można przyznawać prowizję od spodziewanej wydajności, nawet jeżeli takiej wydajności jeszcze nie osiągnęli. Pozwala to na łagodne wprowadzenie pracownika w pracę w firmie, a pracownikowi z kolei daje pewien „okres ochronny” na przystosowanie się do realiów pracy u nowego pracodawcy.

Jak forma?... rośnie!

Jedną z fundamentalnych zasad motywowania pra-cownika jest szybkie wywiązanie się pracodawcy ze zobowiązań, gdy wyznaczone cele zostały zrealizo-wane. Dlatego też w systemach prowizyjnych ważne jest, by raportowanie efektów zarówno dla pracownika, jak i dla menedżera przebiegało sprawnie i nie powodowało opóźnień w wypłacie premii.

W narzędziu SAP ICM pracownik może natychmiast po wprowadzeniu zdarzenia do systemu obserwo-wać online wysokość naliczonej prowizji i monitoro-wać swoją bieżącą wydajność. Może też porówny-wać swoje wyniki z zakładanym planem sprzedaży lub z osiągnięciami z lat ubiegłych.

Także dla menedżera szybkie raportowanie ma ogromne znaczenie. Dzięki funkcjonalności ICM może on analizować wydajność i wyniki sprzedaży i dzięki temu sprawnie reagować na przykład w wy-padku spadku sprzedaży w regionie spowodowanego wzrostem aktywności konkurencji. Może też na bieżąco obserwować skutki prowadzonej akcji promocyjnej.

Szybkie raportowanie prowizji w połączeniu z dużą elastycznością rozwiązania SAP pozwala na znacz-ne zredukowanie błędnie naliczonych prowizji, co jest istotnym problemem większości systemów pro-wizyjnych.

Im trudniej, tym lepiej

Systemy motywacyjne, regulaminy premiowania, warunki naliczania prowizji – w wielu przedsiębior-stwach, szczególnie tych, które prowadzą sprzedaż swoich produktów lub usług poprzez różnorodne kanały sprzedaży – mogą być skomplikowaną strukturą. Dodatkowo warunki te mogą ulegać częstym zmianom.

Jeżeli firma zatrudnia nie tylko pracowników etato-wych, ale także poprzez inne formy współpracy, w SAP ICM mogą być oni ujęci w jedną spójną sieć prowizyjną. Pozwala to na łatwiejsze zarządzanie firmową polityką wynagrodzeń oraz na proste dołą-czanie nowych podmiotów. Im bardziej rozbudowa-na i skomplikowana sieć sprzedaży, tym większe korzyści można odnieść po wdrożeniu modułu ICM.

Przykładowa sieć sprzedaży np. towarzystwa ubez-pieczeniowego może składać się z:

  • agencji własnych, gdzie wszyscy pracownicy agencji są pracownikami towarzystwa,
  • agencji wyłącznych, to jest oddzielnych podmio-tów związanych umową wyłączności z towarzy-stwem,
  • multiagencji, czyli agencji mających umowę z więcej niż jednym towarzystwem,
  • sieci agentów – pracowników towarzystwa lub pracujących na własny rachunek,
  • sieci brokerów – firm niebędących pracownikami towarzystwa. Wszystkie te osoby i podmioty mogą w ramach towarzystwa ubezpieczeniowego być umieszczone w jednej spójnej sieci sprzedaży i sieci prowizyjnej w ICM. Analizując naliczone prowizje, można precyzyjnie sprawdzić (z dokładnością np. do nazwiska osoby i numeru ubezpieczenia), skąd dana prowizja się wzięła. Takie informacje są istotne przy rozwiązywaniu problemów różnic w naliczeniach prowizji pomiędzy zleceniodawcą a kontrahentem.

Prowizja dla każdego

SAP ICM pozwala na naliczanie wszelkiego typu wynagrodzeń.

Najprostsze są prowizje za przypadek biznesowy, czyli np. standardowe prowizje za podpisanie lub przedłużenie umowy ubezpieczenia. Wielkość prowizji może być różnicowana nie tylko ze względu na rodzaj sprzedanego ubezpieczenia, ale także np. ze względu na region sprzedaży. Łatwiej przecież będzie agentowi sprzedać drogie ubezpieczenia w województwie mazowieckim niż w podkarpackim. Innym typem prowizji są prowizje okresowe. Jak sa-ma nazwa wskazuje, naliczane są na podstawie wyników w pewnym przedziale czasowym. Przy-kładem może być prowizja za obrót lub liczbę stałych „dużych” klientów.

Można też określić i premiować pożądaną strukturę portfela sprzedawcy, dla ubezpieczeń mogłaby to być np. liczba procentowa ubezpieczeń komunika-cyjnych w portfelu agenta. Prowizje takie wyliczane są w dłuższych okresach (miesięcznych, kwartal-nych), ale ich wysokość można oczywiście estymo-wać na raportach bieżących.

Ciekawymi prowizjami są prowizje ratingowe, czyli konkursy. Można premiować np. za wynik na tle in-nych zespołów lub za największy wzrost wydajno-ści.

ICM pozwala także na inne naliczenia:

  • prowizje w formie finansowej lub np. punktów,
  • dodatki uznaniowe,
  • czasowe podnoszenie stawek prowizji, czyli wprowadzanie kampanii promocyjnych,
  • prowizje niebezpośrednie, np. prowizje dla kie-rownika jako procent prowizji podwładnych, SAP ICM poradzi sobie także z naliczeniem wyna-grodzenia, jeżeli w proces sprzedaży było zaanga-żowanych kilka podmiotów, które należy wynagro-dzić w sposób proporcjonalny do udziału.

Dodatkowo system uwzględnia różne warunki prowizyjne dla różnych osób i pozwala na przypisanie do pracownika kilku składników premiowych (np. prowizja za sprzedaż, dodatkowa prowizja za przekroczenie planu sprzedaży, okresowa premia za udaną kampanię marketingową itp.).

Ufaj, ale sprawdzaj

Aby przeciwdziałać nadużyciom, w SAP ICM można zdefiniować reguły odpowiedzialności, które decydują o tym, kiedy prowizja powinna być zwrócona. Cóż z tego, że pracownik banku podpisał 50 umów na prowadzenie rachunków bankowych, jeżeli 30 zostało zamkniętych tydzień później, a 10 wykazuje nieprzerwanie saldo 0. ICM pozwala na naliczenie premii ujemnych za prowizje, które zostały wyłudzone lub zostały naliczone w sposób niezgodny z założeniami biznesowymi.

Jak to działa

W module ICM określane są tak zwane kontrakty standardowe, które na dużym poziomie ogólności definiują zakresy prowizji dla danego stanowiska lub grupy stanowisk. Kontrakty te pozwalają na trzymanie w ryzach polityki prowizyjnej przez kie-rownictwo organizacji. Szczegółowe stawki prowizji zawarte są w kontraktach indywidualnych zawar-tych z odbiorcą prowizji (firmą, agentem, pracowni-kiem).

Najczęściej porozumienie co do wysokości prowizji jest negocjowane pomiędzy kierownikiem obszaru a odbiorcą prowizji. Kontrakty indywidualne nie mo-gą w swoich parametrach wykraczać poza ramy nakreślone w kontraktach standardowych. W tym modelu wprowadzenie np. kampanii promocyjnej dla sprzedawców odbywa się w prosty sposób przez wprowadzenie w określonym okresie nowego kontraktu z nowymi stawkami prowizji.

ICM jest odrębnym modułem SAP z otwartymi inter-fejsami. Oznacza to, że może być łatwo i szybko in-tegrowany zarówno z innymi narzędziami SAP (FI, CO, CRM, HR), jak i aplikacji innych dostawców. ICM to ciekawe rozwiązanie, które dzięki swojej wy-sokiej elastyczności może być dostosowane do skomplikowanych systemów prowizyjnych.

Źródło: www.bcc.com.pl
Wojciech Moroz

SAP Workflow w sprzedaży i nie tylko

BCC - Systemy ERP, MRP, CRM, Business IntelligenceW procesach sprzedaży szybkość reakcji i sprawna organizacja obsługi handlowej liczą się podwójnie. Tym większa korzyść z wdrożenia mechanizmów SAP Business Workflow, automatyzujących przepływ informacji i zadań między pracownikami zaangażowanymi w sprzedaż.

Business Intelligence czy okolice?

Wdrożenia systemów Business Intelligence dawno przestały ograniczać się do uruchomienia systemów analiz i raportowania. Obecne projekty koncentrują się już nie tylko na dostarczeniu wymaganych raportów z danych dostępnych w funkcjonujących systemach transakcyjnych i systemach archiwalnych, ale także, a może przede wszystkim, na obsłudze procesu zbierania danych dodatkowych, niezbędnych w realizacji i automatyzacji kluczowych zadań organizacji

MDM – prawda jest tylko jedna

BCC - Systemy ERP, MRP, CRM, Business IntelligenceGdy słyszymy pojęcie zarządzania danymi podstawowymi i związany z tym cel zapewnienia jakości tych danych w systemie IT, nasuwa się pytanie: czy właśnie tego nie robiliśmy, wdrażając system ERP i hurtownię danych? Jednak im więcej systemów tym więcej wersji tych samych danych, zapisanych według wzorców. Ich konsolidację i uspójnienie zapewnia Master Data Management.

Apostołowie rozwiązania

 Angażując w projekt pracowników, możemy zredukować zarówno czas, jak i koszty wdrożenia systemu informatycznego. Nawet o kilkadziesiąt procent. Trzeba tylko wiedzieć, jak zdobyć ich zaufanie – mówi Piotr Szzcerbiak, dyrektor konsultingu w Columbus IT.

Umowa outsourcingowa – kluczowy kontrakt

BCCPrecyzyjnie określony zakres i poziom usług oraz równowaga między prawami i obowiązkami obu stron – tym powinien się charakteryzować wzór umowy proponowany przez dostawcę usług outsourcingu IT lub systemu SAP. Najważniejszym punktem negocjacji będzie wtedy dokładne określenie podziału zadań pomiędzy stronami.

PC Guard - systemy ERPHistoria ERP

 Pierwsze nie incydentalne zastosowania aplikacji wspierających biznes pojawiły się już latach 60. Tworzone w pracochłonnych środowiskach programistycznych wspierały wąskie obszary aktywności przedsiębiorstwa. Postęp środowisk programistycznych oraz atrakcyjniejsze modele baz danych spowodowały coraz szersze zastosowania typowych aplikacji. Okres do połowy lat 80 to czas budowy systemów ewidencyjno – transakcyjnych, bez większych pretensji co architektury i rozwiązań metodologicznych. W powszechnej świadomości pojawia się standard MRP dotyczący bilansowania zasobów materiałowych

Wolne obie ręce, a wzrok i cała uwaga skupione na wykonywanej pracy. Zamiast zawodnego terminalu – słuchawki, w których słychać kolejne polecenia i instrukcje. Korzyści z zastosowania terminali głosowych są największe w magazynach, przy kompletacji zamówień oraz tam, gdzie używanie tradycyjnych narzędzi terminali jest trudne i niewygodne.

BusinessObjects Enterprise w Onet.pl

 Grupa Onet.pl SA w ciągu roku realizuje kilkanaście tysięcy zleceń dla kilku tysięcy klientów. Wraz z rozwojem internetu liczby te rokrocznie wzrastają. Rozwiązanie Business Objects Enterprise wspiera handlowców portalu, analityków i menedżerów w badaniu preferencji klientów i analizie rentowności poszczególnych serwisów portalu i produktów reklamowych.

SOA, a tradycyjne ERP

 Zasadnicza różnica pomiędzy systemami tradycyjnymi, a systemami napisanymi w architekturze SOA polega na podejściu do procesów biznesowych, które dana aplikacja ma obsługiwać. W przypadku systemów tradycyjnych, oprogramowanie bardzo często narzuca sposób w jaki przebiegają procesy biznesowe, wymuszając kolejność czynności lub wręcz wykonanie pewnych operacji, zbędnych z punktu widzenia biznesu i służących jedynie temu, żeby system mógł prawidłowo zadziałać i zapisać dane.

Wymierne korzyści elektronicznego obiegu dokumentów

 Dzisiaj, w czasach globalnego Internetu mamy nieograniczony dostęp do informacji. Nie zawsze jednak zalewająca nas z sieci treść ma wymaganą jakość, nie zawsze jest wiarygodna, Z drugiej strony szybkość pozyskiwania informacji przy wykorzystaniu Internetu ma niebagatelne znaczenie w działaniach biznesowych, tak samo jak niebagatelne znaczenie ma powszechna dostępność Internetu, co czyni z tego medium niezwykle silne narzędzie komunikacji.

Rynek aplikacji wspierających Zarządzanie kapitałem ludzkim ciągle bez standardu

 Informatyczne systemu wspomagające Human Capital Management (HCM) – w przeciwieństwie np. do oprogramowania klasy MRP - ciągle jeszcze czekają na ustalenie powszechnie uznanego standardu. Wynika to zarówno z faktu, że nie istnieją żadne normy prawne wymuszające standardowe, unormowane podejście, jak i ze względu na bardzo małe nasycenie rynku rozwiązaniami informatycznymi wspierającymi Zarządzanie Kapitałem Ludzkim (ZKL). Na polskim rynku pojawiają się właśnie pierwsze kompleksowe aplikacje tego typu – jedną z nich jest system mHR oferowany przez firmę BPSC.

Czy SOA rozwiąże nasze problemy?

 Jak wykorzystać możliwości tej architektury?

Przedsiębiorstwa produkujące artykuły na zamówienie i w trybie mieszanym, tj. na podstawie prognoz sprzedaży i pod konkretne zamówienia muszą spełniać coraz wyższe wymagania klientów. Stałe skracanie terminów realizacji, podnoszenie jakości i obniżanie kosztów, a jednocześnie przestrzeganie coraz surowszych przepisów prawnych to główne wyzwania w obecnej sytuacji rynkowej. Aby w tym środowisku osiągnąć przewagę nad konkurencją, firmy muszą optymalizować operacje wewnętrzne i całą obsługę łańcucha dostaw. Ważną rolę może tu odgrywać odpowiednia technologia. Dotychczasowe rozwiązania i systemy ERP nie mogą sprostać temu zadaniu. Są one na ogół niekompletne, trudno je dostosować do zmieniających się warunków biznesowych i nie mogą zapewnić przejrzystości niezbędnej do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa i łańcucha dostaw.

Obieg dokumentów i planowanie zadań

ALAN SYSTEMS - RCP, Obieg Dokumentów, Workflow, rejestracja czasu pracyHistoria prowadzenia biznesu to historia metod obniżania kosztów. Niezależnie od tego, czy w dziedzinie produkcji czy usług, od zawsze chodziło o to, aby zmaksymalizować zyski w stosunku do poniesionych nakładów.

Systemy ERP i CRM, czyli dlaczego boimy się nowych technologii?

Gazeta MSPPotrzeby biznesowe firm rosną z dnia na dzień. Obecnie na rynku IT rolą rozwiązań technologicznych jest efektywne wspomaganie dynamicznego rozwoju przedsiębiorstw. Takie właśnie zadanie mają systemy klasy ERP (ang. Enterprise Resource Planning) czy CRM (ang. Customer Relationship Management). Jednak wiele czynników sprawia, że wokół takich aplikacji narosło mnóstwo negatywnych i nie zawsze trafnych przekonań.

Infor FMS SunSystems - technologia z gwarancją rozwoju

 Decyzja o równoległym rozwoju wersji SunSystems - czwartej i piątej - potwierdza realizację przez Infor Global Solutions strategii dostarczania wysokiej klasy narzędzi informatycznych zarówno dużym korporacjom, jak i przedsiębiorstwom z sektora MSP.

Potęga rozwiązania prekonfigurowanego

 O wykorzystaniu informatyki przez zarządców nieruchomości - rozmowaz z Piotrem Cierlikiem, Dyrektorem Działu Infor FMS SunSystems w firmie Hogart.

Biuro bez papierów

IT.INTEGRO - ERP, WORKFLOW, bazy danych, obieg dokumentówW standardowym sekretariacie zwykle widzimy duże biurka zastawione szufladkami z posegregowanymi, lub nie, dokumentami, rozłożone koperty z korespondencją, zawsze kilka dokumentów zalegających z boku, bo akurat są potrzebne, z tyłu szafy zapchane segregatorami. Wrażenie nieładu… chyba bardzo częste. Częstsze nawet gdy zajrzymy do innych pomieszczeń biurowych wypełnione biurkami pracowników i zalegającymi w stertach dokumentami. O szczęśliwi ci, którzy przewidująco stworzyli we własnych organizacjach osobne archiwum.

Liczy się tylko wartość - systemy ERP w produkcji odchudzonej  

Jak system ERP wspomaga wprowadzanie produkcji odchudzonej(lean)?

EPICOR - systemy ERP. CRM, Business Intelligence, ERPOd kilku lat odchudzenie produkcji jest uważane za ważny cel przez większość firm. Dlaczego produkcja odchudzona (lean manufacturing) stała się tak popularna? W dzisiejszych warunkach silnej konkurencji zapewnia ona firmom wiele korzyści — skrócenie terminów realizacji, poprawę jakości, obniżenie kosztów, zwiększenie zysków i produktywności oraz poprawę obsługi klientów. Jednakże definicji produkcji odchudzonej jest niemal tyle, ile firm, które starają się ją wdrożyć. Przed rozpoczęciem dyskusji o tym, w jaki sposób system ERP może ułatwić przejście na produkcję odchudzoną, warto więc spojrzeć na ten problem z pewnej perspektywy i uzgodnić podstawowe definicje.

Zarządzanie nieruchomościami w SAP RE-FX

 Z obsługą finansową i techniczną lokalizacji zmagają się nie tylko wyspecjalizowane firmy zarządzające i deweloperzy, ale każda firma, która posiada lub wykorzystuje duży majątek nieruchomy (fabryki, biura, magazyny, sklepy). Im więcej lokalizacji, tym trudniej zapanować nad obsługą umów najmu, rozliczaniem kosztów eksploatacji czy oceną opłacalności danej placówki.

ERP - zinformatyzowany rozwój

 Wdrożenie systemu wspomagającego zarządzanie klasy ERP w przedsiębiorstwie spożywczym to wydatek rzędu 0,5-1 mln zł, ale i wymierne korzyści już po kilku miesiącach. Jeżeli inwestycja była odpowiednio przygotowana, system optymalnie dobrany, a dostawca i klient profesjonalnie podeszli do integracji.

SaaS: Zmieniamy podejście z lokalnych rozwiązań na platformy usługowe

 Przez ostatnie lata możemy zauważyć ciągle rosnącą popularność systemów typu Software-as-a-Service, gdzie dostarczany klientowi produkt nie jest aplikacją a usługą biznesową.Model ten został zaakceptowany i cieszy się coraz większą popularnością wielu korporacji. Duża funkcjonalność, szybkie wdrożenie, opłaty typu pay-as-you-go oraz brak wydatków na własną infrastrukturę to nieliczne cechy, dzięki którym systemy SaaS pozyskują nowych klientów, a ich rynek jest wart coraz więcej. Naturalną na to odpowiedzią jest wprowadzanie coraz to nowych, lepszych i bardziej konkurencyjnych usług.

Branża handlowa jest jednym z tych obszarów, gdzie informatyka ma największe zastosowanie. Począwszy od oprogramowania do obsługi kas, poprzez systemy magazynowe, po aplikacje do zarządzania przepływem towaru. Również systemy typu RCP znajdują coraz większe zastosowanie w dziedzinie zarządzania personelem w handlu.

Dobry czas na inwestycje i lepsze warunki płatności

 Nie ma menedżerów nie zainteresowanych rozwiązaniami IT podnoszącymi wydajność organizacji. Jest to stwierdzenie tym bardziej słuszne w świetle konieczności restrykcyjnego zarządzania kosztami. Nie ma też zarządów, które nie widziałyby oszczędności i korzyści we wdrożeniu systemów IT wspomagających zarządzanie (póki co nie zastanawiajmy się czy mowa o ERP, CRM, Business Intelligence, czy nawet E-commerce) – ich pozytywny wpływ na wyniki finansowe został wielokrotnie przez przedsiębiorców zweryfikowany. Istnieją natomiast przedsiębiorcy, którzy mimo świadomości korzyści z wdrożenia nie podejmują się takiego projektu – bądź to ze względów finansowych, bądź ich organizacja nie jest gotowa na standaryzację pracy.

Back to top